Sista natten

Nu arbetar jag mina sista timmar på Geriatriska avdelningen för att nästa vecka börja på mitt nya arbete, med nya äventyr och saker att uppleva. Jag känner mig väldigt nöjd att jag efter min utbildning till sjuksköterska valde att lägga mina vingar här för att utvecklas. Dessa 3,5 åren här har givit mig väldigt mycket och jag har blivit mycket säkrare i min yrkesroll. Jag är redo för nya utmaningar och att gå tillbaka till den plats där jag verkligen trivdes. Jag jobbade på akuten 2013-2014 under mitt sista år som sjuksköterskestudent. Redan då kände jag att det är här jag vill arbeta, men när dagen kom och jag var klar i skolan så kände jag mig inte redo till det och valde då Geriatriken. I snart 3,5 år har jag längtat tills den dagen då jag ska få flyga vidare och nu är den dagen snart här.

Nu förra natten hade vi en kollega som kom från resurs och arbetade hos oss. Jag har tidigare arbetat med henne på akuten och vi pratade igår en hel del gamla minnen, om gamla kollegor och vad som nu väntar för mig. Just i går kände jag verkligen wow det ska bli så kul och spännande! Lika mycket som jag längtar tills tisdag då jag har min första dag på akuten, lika mycket längtar jag inte tills denna natten tar slut. Jag tycker det är jobbigt att säga hejdå till dem man tycker om, för personalen här tycker jag verkligen om och de har varit helt fantastiska. Geriatriken kommer alltid ligga mig varmt om hjärtat och jag kommer nu alltid ha ett extra gott öga hitåt, samt hälsa på så klart.

Nya utmaningar väntar och jag är redo!

//Caroline