Tant 86 år

Igår fyllde vår fina tant 86 år vilket jag fick vara med och fira. Hon bjöd på räkbakelse och tårta. Mycket gott! Jag hade köpt henne två nya nagellack och ett fint hårband hon kan ha om öronen nu när det blir lite kallare. Tant blev jätteglad! Ska bli kul och se henne använda den nu under hösten. Nästa gång jag ska dit ska vi i alla fall måla hennes naglar fina med de nya nagellacken. 

Vi hade trevliga två timmar innan jag behövde åka till jobb för att jobba natt 6/6. Man kan ju säga att på ett sätt är jag rätt trött efter dessa sex nätter men på ett annat sätt känns det som om jag lika gärna kunde jobbat några till. Dock måste man ändå vara försiktig med kropp och knopp så sex nätter räcker väl! 

Just nu, fredag, ligger jag på golvet på en madrass i Norrköping hos min fina faster och farbror. Min bror och hans tjej ligger i sängar bredvid och så klart lille Emil är med, han ligger här intill mig på golvet. Elise valde att stanna hemma denna helgen för i morgon ska hon på kalas, så det blir en mamma-son helg och pappa-dotter helg på annat håll. I morgon väntas antagligen en dag på stan med bror och hans tjej för att visa henne Norrköping som aldrig varit i. På söndag åker vi hemåt igen, men kul att hälsa på våra fina släktingar som så snällt ställer upp med sovplatser till oss. En gång om året minst har jag som mål att dels besöka kusinerna i Stockholm och dels besöka faster och farbror. 
Önskar er alla där ute en fortsatt trevlig fredagskväll med lite bilder från de senaste dagarna. 
//Caroline

Trotsig Emil sov vägrar använda sina ben utan vill bli buren. Så sätt låg han på marken och var sur, väntade på att jag skulle komma och bära honom.
Elise på baletten och visar vad hon lärt sig. Duktig tös!
Fina tant som blev 86 år!