Mycket att hinna med...
De senaste dagarna har jag inte hunnit med bloggen riktigt. Jag kom in på två kurser till förra veckan och sedan dess har jag haft fullt upp med den ena kursen då vi har inlämning nu i veckan som kommer. De två kurserna är på 25%-ig hastighet men det känns som om de är på heltid, i alla fall denna ena kursen. Då jag kom in på reserv så började jag lite efter de andra, därav att jag har haft mycket att läsa och göra. Allt detta mitt i allt annat i mitt liv. 
 
I onsdags var vi hemma hos min pappa en runda då han förra veckan fyllde 60 år. Det blev blommor och stickade inneskor till honom som present, då han inte ville ha något och vi fick absolut inte köpa något. Vi fikade, Elise lekte och vi umgicks ett par timmar innan vi tog oss hem igen. Hemma väntade mammas hund på oss, då vi passade den ett par timmar. Så senare på kvällen kom min mamma förbi en stund och för att hämta hem Chips som han heter. 
 
Torsdagen började med brunch på Ikea med min käre vän Mathilda. Lite shopping där efter så nu har vi nya gardiner i vardagsrummet och ny vaxduk i köket. Fint blev det. På eftermiddag tog jag mig förbi biblioteket för att låna lite böcker inför mina kurser. Sedan har jag bara pluggat på som tusan. Jag började mina 4 nätter i torsdags också och är nu inne på 3 av 4 strax.
 
Fredags kväll var det kalasdax för min mormor och vi gav henne och morfar teaterbiljetter till sommaren. Vi blev bjudna på god smörgåstårta och hemmalagad tårta, mycket gott och magen den var otrolig mätt när jag cyklade mot jobb. Hade dessutom med mig en bit smörgåstårta till natten att smaska på. 
 
Nätterna har gått bra nu dessa två, de har varit ganska lugna vilket har varit skönt då jag har kunnat sätta mig och plugga en del. Vill ju verkligen inte behöva göra en omtentamen, men vi får väl se och förhoppningsvis så hinner jag färdigt med inlämningen. 
 
Idag, lördag, har jag varit nere i stan med en vän för fika och myspromenad i stan. Det är sällan jag är i stan, verkligen i city så det är alltid lika kul när jag tar mig dit. Stan för mig är nog mer Mobilia eller Triangeln, idag var jag nere på Gustav adolfs torg och ner mot Stor torget. Det blev 5 böcker inhandlat på Akademibokhandeln och jag känner mig nu  graderad ett par år framåt då min bokhylla är full med olästa böcker. Jag kan inte få nog av böcker, av någon konstig anledning. 
 
Strax jobb, så får vi se vad denna natten har att erbjuda...