Long time no see..
Nu var det längesedan jag satt här och filurade, men har haft mycket att göra och då prioriteras inte datorn på samma sätt; i alla fall inte bloggen. Det som har tagit min tid väldigt mycket är allt städande dessa två senaste veckorna då Elise fått springmask som vi har behandlat här i två veckor. En hel del ombäddanden, städ av toalett och sovrum varje dag. Vilket har tagit en del av min tid, sen så har jag ju jobbat också som vanligt men lite roligheter har vi hunnit med under dessa två veckor också.
 
Förra helgen har vi en riktig myshelg med bara roligheter för oss. Lördagen var vi på förmiddagen först och titta på lillkusinen som spelade utomhus handboll. Det var kul och se han spela då vi inte gjort det innan, men också se hur duktig han var. Stolt kusin här. Efter förmiddag och eftermiddag på handboll åkte vi med min moster hem för en kväll med Eurovision song contest. En spännande kväll med några bra och en del mindre bra bidrag. Det mest spännande var ju att Australien var med i år, vilket jag tyckte var riktigt kul. Tänk om man hade haft en sång tävling för hela världen, undrar hur den hade sett ut?! Det absolut roligaste var ändå att Sverige vann och nästa år väntas vi hålla i Eurovision. Nu hoppas vi på att Malmö får turen igen. 
 
Då kvällen blev sen stannade vi över hos min moster och åkte med dem mot Malmö dagen efter. Sedan hann jag och Elise iprincip bara hem, äta lite och sedan ge oss iväg till Kalvinknatet som hon skulle spring (och jag då 3 åringar inte fick springa själv). Elise hade så kul, eller vi hade det tillsammans och hon var så duktig. Sprang hela varvet utan att stanna, sprang i mål, fick medalj och choklad samt fick chansen att krama om kon Kalvin. Nöjda tog vi oss med ett par vänner, som hade vaktat våra saker, till en tjejdag med ytterliggare en vän. Då vädret var helt otroligt så blev det en picnick ute i solen på en gräsplätt där Elise kunde springa, vi kunde fika och bara njuta av varandras sällskap. 
 
Sedan blev det bara jobb under veckan som har gått. Var ledig i torsdags och då hade jag lite ärenden så Elise spenderade en timme själv hos sin morfar för första gången själv. Det gick hur bra som helst och jag tror att han tyckte att det var kul. Så nu vet jag att hon kan spendera nån timme där om jag har något jag behöver göra, vilket känns skönt då han bor så nära oss. Fredags kväll hade jag min sista natt, så ja idag från i morse har jag en månads semester. Första semestern någonsin för min del, då jag snart arbetat ett år som sjuksköterska. Tänk att det redan gått ett helt år för min del som färdig och ett helt år på Geriatriken. 
 
Så vad händer nu... 
Jo idag åkte Elise till min mamma för att spendera två nätter där, mysa lite innan semestern. Jag och Rasmus ska ut och äta innan Madmax på bio väntas oss. Bion slutar runt midnatt så sen blir det hem till sängen direkt. I morgon väntas en spännande dag med en vän då vi ska åka iväg under ett dygn, kan tyvärr inte avslöja något då hon själv inte vet var vi ska. Det är så spännande och ska verkligen bli jättekul! Vi väntas sedan åter på måndag eftermiddag och då ska min dansktenta göras innan vi på tisdag åker till Florida i tre veckor. Tänk nu har det även gått ett år sedan resan bokades. Ska blir skönt med semester, ser dock inte fram emot den långa flygresan men nu är det så helt enkelt. Florida ligger ju inte på andra sidan vägen liksom, utan på andra sidan jorden och då tar det sin lilla tid att åka dit. 
 
Nu ska jag gå och göra mig i ordning så ska vi strax cykla mot restaurangen och äta gott hoppas jag. Tills nästa gång, så ha det toppen!