Vi vid havet har sina för och nackdelar

Vi bor ju väldigt nära havet vilket är helt fantastiskt. Luften här tycker jag är mycket bättre när man är nära havet, den är friskare på något vis. Det är skönt på sommaren när man har nära till stranden och det behöver inte bli något större projekt att ta sig ner med tvingas barn för att bada. Denna stadsdel vi bor i tycker jag känns lugn jämfört med där vi bodde tidigare. Mycket mer ljud, rörelse, fler rubricerade händelser m.m. Här ute i Limhamn känns allt mycket lugnare och skönare, speciellt för barnens skull också. 

Nu till lite annat än fördelar, för fördelarna är många, vid havet så blåser det alltid och så finns här en miljon spindlar. Det är ju inte dem små spindlarna i heller utan dem väldigt stora spindlarna och många av dem är korsspindlar. Sådana spindlar som kan bitas. Usch säger jag bara! De senaste veckorna tror jag att jag varje morgon tittar på minst en spindel på uteplatsen. Någon dag höll jag till och med på att gå rakt ut i en spindel. Nedrans djur som på ett sätt är bra eftersom de tar bort andra djur, men de är inte mina favorit djur precis och Rasmus är rätt så trött på att behöva rensa bort dem. 

Utöver mina husdjur så har det väl egentligen inte hänt så mycket denna veckan. Lite ärenden och städande av hemmet. I morgon, torsdag, så går jag på mina fem nätter. Vardagslivet, det bara rullar på i snabb fart. 

//Caroline