Ikea-shopping
Idag mötte jag och Elise upp vår vän Emma på bussen på väg mot Ikea som var dagens mål och händelse. Lite till hemmet skulle inhandlas. Vi var tidigt på Ikea, trots det var där redan en del besökare. Ovanvåningen togs först och Elise hade med sin egna leksaksvagn som hon baxade igenom Ikea. Fram till och med barnavdelningen i alla fall, sedan så ville hon leka lite. Lunch åts, det blev köttbullar för oss allihop samt lite trams och bus från Elise sida. Det var inte så superkul att gå i affär tyckte hon, fram tills vi skulle handla lite till henne då sken hon upp och ville direkt vara med på noterna. 
 
En hel del blev inhandlat och nu har vi förnyat lite här hemma och gjort det lite mer praktiskt på vissa ställen. Ena stället är vid datorn där det nu är bättre organiserat, ni ser bild nedan. Köpte även nya kuddar till vår säng, så vi kan slänge de två gammla som var kvar. Elise fick nya påslakansett då hon endast hade ett sedan tidigare, samt lakan både till madrassen där uppe och under sin säng. Förnyade mina kuddfodral här i soffan också, temat går just nu i turkos. Hade även tittat på ett par gardiner sedan tidigare, men blev besviken i affären då det hade blivit dubbelt så dyrt jämfört med vad jag tänkt; antagligen för att jag läst fel på hemsidan. Så inga nya gardiner följde med mig hem idag. Handlade även lite fröer som jag i morgon tänkt plantera. Har inte ork idag och vill dessutom hinna mysa ner mig lite framför min bok. 
 
Vi har haft en bra ledig dag och myst, fikat och shoppat. Nu har jag tre dagar kvar sedan en ledig helg, eller ja en ledig långhelg. Tre dagar som jag hoppas går fort. Har jobbat en hel del nu under sommar och nu har jag jobbat två helger i sträck, så ska bli skönt med en ledig helg. Njuta lite.