I'm staying
Fick idag veta att jag kommer kunna få lov att stanna där jag jobbat i sommar  och det ett helt år framåt, vilket känns otroligt bra. Det var precis det jag ville. Visst det kanske inte är en fast tjänst, men jag vet i alla fall att det är för ett år och framåt, sen vet man ju inte om man vill göra något annat senare. Det får tiden utvisa. Jag känner ingen stress. Jag kommer att nå dit jag vill, akutsjukvård. Jag ska bara ta det lugnt, vara här och nu och lära mig mycket; så att jag känner mig redo för en sådan utmaning. Vilket min nuvarande arbetsplats är bra på, att förberedda mig. Där finns så mycket olika saker och man har ett väldigt brett lärande, vilket jag tror är viktigt vid akuta situationer. Tanken är inte att man ska kunna allting till punkt och prickar, utan att man ska kunna tolka och få signalklockorna i huvudet att ringa för vissa spår. 
 
Jag vet dock inte hur mitt schema kommer se ut i höst, men av egen vilja har jag önskat nätter och gärna ju fler desto bättre; vilket verkligen uppskattas där jag är nu. Jag vet inte varför men jag gillar att det är ett helt annat lugn på natten än på dagen, dessutom är det ju skönt att slippa all vardagsarbete; ronder, vårdplaneringar m.m. Troligtvis kommer jag att få ett delat schema, dvs inte enbart nätter och då blir det än bättre för då hinner jag inte tröttna på varken det ena eller det andra. 
 
Nu ska jag strax hoppa isäng. På tal om hoppa. Jag fick panik precis. Är ju jätte, verkligen extremt rädd för spindlar. Så satt jag på toaletten och precis när jag ska gå ut sitter den största spindeln någonsin vid dörren. Usch säger jag bara. Så nu sitter jag här och det känns som om det kryper på hela kroppen. Obehagligt. Äckligt och ja jag finner inte alla orden för det. Hoppas verkligen att den är försvunnen tills i morgon eller att Rasmus tagit bort den. Dax för sängen och jag ber alla andra spindlar där ute att låta mig sköna säng vara i fred och hålla sig långt borta.