Målarstuga
De senaste två dagarna så har jag och Elise ägnat oss åt eftermiddags måleri. Elise har målat fina teckningar och jag har målat lite jag också, fina blev dem. Oftast så vill Elise direkt när hon kommer hem titta på tv, men jag försöker att inte låta henne göra det utan aktiverar henne i stället med olika saker. Just nu är vi som sagt inne i en kreativ fas. 
 
För mig är det viktigt att Elise utvecklar alla sina sinnen och när jag var lite älskade jag att måla. Kunde sitta i flera timmar och bara måla. Elise verkar också tycka detta är roligt, sen kanske hon är lite för liten för att sitta i flera timmar; men en halvtimme eller så är hon nog fokuserad. 
 
Snart börjar min lediga helg också. Ska bli skönt. Denna helgen har vi kalas inplanerade. Först på fredag ska jag ut med jobb och äta, då det är många som ska sluta. Ska bli trevligt och lära känna sina kollegor bättre, ha en rolig kväll med säkerligen skratt och en hel del prat. Det är ju trots allt på denna avdelning jag ska befinna mig i ett år framöver och då är det viktigt att lära känna varandra, kunna ha roligt och hitta på saker för att stärka oss som personal. 
 
I helt andra tankar så hade både jag och Rasmus glömt/missat att dagis har stängt i morgon, men som tur väl är så är Rasmus ledig. Dock skulle han till banken, men det löser sig antingen får Elise följa med eller så får bankmötet bokas om. Det är i alla fall tur att han var ledig, tänk om vi båda hade jobbat?! Har glömt att berätta att jag fått mitt nya schema och jag är ganska nöjd med det. Jobbar fortfarande varannan helg, men är lite mer ledig än tidigare samt har ett glapp mitt i på ca en vecka där jag är helt ledig. Skönt!
 
Onsdag och det är kväll, dagen är snart slut och i morgon är en ny dag. Snart börjar Idol och soffmys...