Otillräcklig
Detta är ett ord som förföljer mig ibland i mitt yrke, ibland väldigt ofta. I dag har detta ord ännu en gång förföljt mig och suttit som ett klister i huvudet på mig. Något som jag som sjuksköterska måste lära mig att hantera, att jag inte kan räcka till för alla. Så länge man gör sitt bästa och prioriterar, så räcker det. Är man för överambitiös kanske? Man vill hela tiden vara där för alla, räcka till och göra det som är bäst för andra. Detta är något jag behöver jobba med när det gäller mig själv. Jag kan inte räcka till för alla. Ta en sak i sänder och så länge jag vet att jag har gjort det bästa jag kan så räcker det. 
 
Nu ska jag försöka samla min skalle lite, njuta lite och lugna ner mig innan jag verkligen måste lägga mig. Kl. 05:30 ringer klockan och då är det dags för jobbdag nummer 5. Snart är det helg och snart snart snart är den över, så jag får min lediga födelsedag. Nästa vecka är det tack och lov enbart 3 arbetsdagar. 
 
Just det, fredag i morgon vilket innebär nytt schema. Jippi, ska bli spännande och se hur jag ska jobba framöver. Nu tänker jag låta fingrarna vila för dagen, inget mer skrivande för idag. 
 
Godnatt