Vardags besök i Sösdala
Igår åkte jag och Elise till våra vänner Lollo och Jennifer för att hälsa på lite. Vi tog tget vid lunch ungefär och det var en spänd Elise som satt där på tåget och fråga miljoner gånger "Är vi framme nu?". Väl i Sösdala blev vi snällt uppmötta av Jennifer, som var glad att se och oss och vi att se henne. Det blir jag alltid lite glapp emellan gångerna då vi träffas. Lite lunch blev det innan vi tog bilen ut till hästen, eller Dolly som hon heter. Elise var helt i upplopp, som hon saknat Dolly. 
 
Vi gick ut i hagen och hämtade Dolly och Elise var så glad att Dolly hälsade på henne när hon kom till oss. Det var mysigt att träffa Dolly för denna gången kände hon igen mig och man kunde krama och gosa med henne. Vi gick mot stallet för vi skulle tvätta och fix med Dolly då hon skulle på pay 'n' jump dagen efter. Det innebär att ett ställe anordnar så att man kan komma dit och betala för att sedan få hoppa en eller två rundor. Denna gången anordnade Jennifers skola detta.
 
Dolly blev jättefin och Elise tjatade hela tiden på oss om att hon ville sitta på Dolly, få rida. Så när vi väl skulle släppa tillbaka Dolly i hagen, efter tvätt och flätande av hår, så fick Elise äntligen sitta och rida på henne. Så glas Elise blev, det gjorde verkligen hennes dag och på väg hem sedan så somnade hon som en stock i bilen. Utmattad och lycklig. 
 
En trevlig kväll hade vi med Lollo som hade jobbat. Åt gott och lite glass på det på kvällen. Elise älskar ju verkligen att vara där och busa och leka med alla djuren som de har; hund, katt, häst och sköldpadda. Eller ja sköldpaddan är hon inte jätteglad för men det börjar bli bättre och hon springer inte i väg och skriker varje gång hon ser den. Något som även var lite roligt den kvällen var att i fick träffa Jennifers pojkvän, som dessutom också inte är så glad för sköldpaddor och det första han fråga när han kom in var "var är sköldpaddan?". Som sagt vi hade en otroligt trevlig tisdag, skönt att kunna njuta lite på sin lediga dag.
 
Onsdagen började med lugn morgon för min och Elise del då de andra jobbade och gick i skolan. Vi hade sällskap av djuren och tog oss en runda med Gibson, hunden. För min del var det snarare som att gå med två hundar. De har nämligen ett långt koppel och ena änden satt i hunden och andra änden höll Elise i och sedan gick de bredvid varandre så jag höll i mitte. Det vill säga kopplet blev som ett V och för min del var det bra. Två busar att hålla koll på och det gick ju bra då jag hade båda framför mig och då Elise också följer Gibson väldigt mycket beroende på vad han gör. Gibson är en väldigt lydig hund som lyssnar, så det var inga problem. 
 
Till lunch festade vi till det lite med våfflor och sylt. Gott var det och gud vad längesedan det var jag åt våfflor. Har ju fått pengar när jag fyllde år till ett våffeljärn så får ta tag och köpa det snart, så här kan dofta som nygräddade våfflor i lägenheten. 
 
Sedan blev det en del med Dolly för vi skulle i väg på hopandet. Det gick bra och i väg kom vi. Dessutom hade jag och Elise köpt en liten present till Jennifer och Dolly. Hon blev så glad över vad vi köpt och jag hoppas hon använder det vi köpte snart och att hon då skickar bild på stilige Dolly. Pay 'n' jump gick sådär. Det blev nog lite väl bra för Dolly som inte helt var i form, så Jennifer fick avbryta. Som sagt Jennifer har inte haft Dolly mer än ett år och det kan ta tid och jobba med en häst och Jennifer lär sig säkert något nytt varje dag. Dolly är ju dessutom en själv i sig och hästar kan också ha dåliga dagar precis som människor och igår var väl en sådan dag. 
 
Sent kom vi hem och det var en envis Elise som inte ville somna, men tillslut så. Och det var en väldigt trött mamma som stöp i säng. Nu dagen efter så har jag vilat på förmiddagen och tänkte vila lite när Elise somnat ikväll då jag ska jobba i natt. Sedan är det ledighet för oss igen, skönt och vet ni vad snart är det 1 vecka kvar sedan åker jag till London. Längtar så otroligt mycket!