17e &18e April

Måndagen började ganska så lugnt för vår del med lite tvätt och bara lugn och ro då vi ska är väldigt förkylda. På eftermiddagen tog vi oss dock ut en liten runda till lekplats och hade med oss sandlådsleksaker. Barnen lekte så fint och jag kunde sitta och njuta i solen.

Mycket mer hände egentligen inte denna​måndag, men det vart väldigt skönt med tanke på att jag själv inte heller mår helt hundra.

Tisdag har vi haft lite mer på schemat. Jag skulle iväg på brandutbildning och min mamma skulle passa barnen, så hon kom redan vid halv nio på morgonen till oss.

Jag upp på cykeln och mot jobb. Ett par lärorika timmar med både teori och praktik innan det var dags att åter cykla hem. Brandutbildning får en verkligen att tänka till lite extra på säkerheten och jag ska försöka tänka på vissa grejer jag gör som kan borde kunna tänka bättre på, som exempel att ta ur laddaren när mobilen är färdigladdad. Jag ska även försöka tänka lite mer på säkerheten på min arbetsplats och när jag åter jobbar fräscha upp minnet i brandpärmen. 
Väl hemma packade vi ihop oss för att åka hem till mamma där vi ska spendera tre nätter nu tills på fredag. Ska bli skönt med lite skogsliv. Under eftermiddagen och kvällen här har vi grillat mitt i fallande snö med klarblå himmel och sol. Man måste ju verkligen beundra aprils anrika väderförändringar, som växlar väder snabbare än tiden. Konstig känsla där! Tur att april snart är slut, jag vill ha sommar nu och värme. Känner fick ändå fascination över att naturen kan skapa dessa väder förhållandena så att man kan stå mitt​ i dem alla tre på samma gång.
Kvällen till ända och nu är det dags för sängen. Önskar er en fortsatt trevlig vecka med förhoppningsvis sol.

//Caroline