Kalasande i två

Idag har vi haft släkt träff med Rasmus hela släkt och då menar jag verkligen hela. Vi var runt 120 personer, så det var inte en liten släkt träff utan ganska så stor. Människor flög även från Island och hit för att vara med. Ett års planering som nu äntligen stod till ända. 

Vi träffades alla ute på Almåsa där vi hade en form av liten ceremoni där alla fick sina namn brickor med dessutom färg beroende på vilket släkt led man tillhörde. Rasmus mormor har/ hade 9 syskon, varav 7 nu levde. Så många barn, barnbarn, barnbarnsbarn osv. Många namn och ja jag kommer inte ens ihåg de flesta.
Vi åt god buffé mat som vi beställt, mycket folk det vill säga mycket mat. Mycket mingel och samtal med många olika människor. Fika blev det också och även sång samt live musik innan vi ska tog oss utåt för att spela brännboll medens några av oss städade lokalerna. En fantastiskt trevlig dag som innebar en sen hemkomst med två redan sovande barn.

Från ett till annat igår blev jag ett helt år äldre, så nu titulerar jag mig som 26-åring och ligger nu också närmare 30 än 20. Jag hade min mamma och hennes vän Björn här på middag för att fira min dag. Först firades jag av mina kära kollegor på natten, jag hade bakat kladdkaka till oss och fick även lite choklad i present av min ene kollega. Vi hade en mysig natt, en bra början på min 26 års dag med ett bra slut med middag med mamma och Björn.

Känner verkligen att jag vill stanna tiden när jag nu fyller år, för när jag blir äldre blir också mina barn äldre och alla nära samt kära. Jag vill och både vill inte att barnen ska växa upp, jag vill ju ha mina bebisar kvar. Sen är det så klart väldigt roligt att de blir stora och mer självständiga, lär dig livets alla meningar. Vilket också på ett sätt är skönt att de blir mindre och mode beroende av en. Men så är livet vi föds, vi lever och vi dör. Jag hoppas att jag fått en långt liv med mina barn och ett rikt sådant. 26 år och ett helt år äldre och ett helt nytt år att förbereda mig på att fylla 27.

//Caroline