Tiden bara flyger förbi...

Nu har det nästan gått en vecka sedan jag skrev här, tycker trots det att det känns som igår men tiden bara rusar förbi. Lite jobbigt ibland tycker jag när man blir uppmärksam på det. Så vad har hänt sedan en vecka tillbaka...

Jag jobbade ju fram tills i lördags morse och under torsdag samt fredag hände det väl egentligen inte något speciellt. Jag sov på dagarna och hann äta middag med familjen innan jag åter drog mig till jobb. Elise hade avslutning på sin simskola i torsdags och fick ett nytt märke, så nu har hon sammanlagt tre märken. Om tre veckor väntas höstens simskola att börja samt hennes balett kurs. På onsdag börjar Elise som första skoldag, spännande och lite läskigt för mamman här. Vår lilla flicka blir stor och det går alldeles för fort. 

I lördags efter att jag vaknar vid lunch blev vi hämtade av min mamma för att åka till en restaurang för att i förväg fira hennes födelsedag. Kina buffé och presenter, vi hade köpt lampor till hennes trädgård samt så hade jag virkat en väska till henne.
När vi kom hem från firandet på eftermiddagen hann jag vila en timme innan jag skulle iväg på inflyttningsfest hos en kär vän i Helsingborg. Vi hade en väldigt trevlig kväll med trevligt sällskap som slutade ute på en pub i Helsingborg. Min käre bror körde upp för att hämta mig i Helsingborg, snäll som han var. Däremot hade vi lite svårt att hitta varandra men tillslut så gjorde vi det. Vi kom hem vid tre på natten och det var otroligt skönt att lägga kroppen och knoppen i sängen. 

Söndag och sovmorgon till tio för min del innan det var dags att ta tag i dagen. Vi skulle få besök först av min moster och kusin samt lite senare av min bror med flickvän. Innan allt detta gick det bli en tur till affären för att uppgradera kylen lite med mat inför dagen. Min moster samt kusin kom vid lunch och då fikade vi med bullar. De skulle upp på festivalen på eftermiddagen så de hängde här ett par timmar innan det var dags för dem att bege sig och min bror kom för att avläsa dem. Under kvällen blev det grillat för vår del samt lite lek innan min bror med tjej var tvungen att ta sig hemåt.

Måndag och ny vecka, sista dagarna för Elise innan hon blir en skola flicka, Rasmus sista lediga vecka så också Emils och ja mitt liv börjar återgå till det normala vilket innebär att jag jobbar lika oregelbundet som vanligt. Men måndag då så vad har hänt idag.... Jo jag och Emil har varit och hälsat på hos tant. Mycket trevligt, lite stimmigt men så är det väl med barn eller kanske ska säga så är det med mina barn helt enkelt. Efter besöket hos henne cyklade jag och Emil in om Mobilia för att köpa örhänge till Elise, sådana ringar. Elise öron har blivit lite infekterade så nu behandlar vi den med sprit, tvål och vatten. Den enda ploppen där bak hade växt in i örat och nu när det läker igen så är det bättre med en ring. Jag tyckte ringarna var väldigt små när du köptes men tydligen i så små som de verkade. Oavsett så blir de bra nu under läkningen. 
Frågar man Elise var hon önskar sig när hon fyller år så säger hon glatt örhängen. Ni som läst och brukar fira denna lilla tös det är örhängen och klänningar på önskelistan inför hennes 6års firande. Dock ett tag kvar men bra att veta i god tid var som önskas. 
Medens jag och Emil var hos tant så åkte Elise med sin faster till festivalen och hade en hur trevlig dag som helst där, med god mat och karuseller. Under eftermiddagen hade Rasmus hand om Emil och jag fick två timmar själv på stranden. Helt ljuvligt! Kunna bada när man vill, ligga och läsa en bok i lugn och ro och bara njuta av ensamheten och egentiden. 
På kvällen kom de åter, nästan samtidigt som Rasmus moster som skulle passa barnen medens vi var ute på äventyr. Först ett föräldramöte på den nya skolan inför starten på onsdag och sedan middag med Rasmus föräldrar på Kajuteriet. Mycket trevligt och väldigt god mat med ett väldigt trevligt sällskap. Detta gav vi dem i julklapp förra året men vi har inte lyckats hitta en tid förrän nu, bättre sent än aldrig! Slut på måndag och nu är det bara tisdagen kvar innan Elise börjar skolan. I morgon ska vi ha besök av vänner till oss och vänner till Elise, men först ett tandläkar besök för min del. Känns ju så där.

//Caroline

Bilder ifrån firandet av mamma i lördags, 12/8 på restaurang Portala i Malmö.

Egentid.