Tisdag 29/8

Efter den härliga måndagen med fullspäckad dag med dessutom restaurangbesök på kvällen såg jag fram emot en näst intill liknande tisdag. Jag och Emil började med att lämna Elise på skolan innan vi cyklade hem till tant för att hälsa på. Vi fikade, pratade, Emil hann vila och sedan cyklade vi tillbaka för att hämta Elise.

Dagens inköp blev inneskor till Elise att ha på skolan samt en papperskorg till sitt rum. Elise var mycket nöjd med de saker hon fick och inneskorna blev bra till skolan.

På kvällen skulle jag träffa en kompis i stan och gå ut för att äta på Mosaik. Vi hade en fantastisk trevlig kväll utan barn, både mina och hennes. Våra barn är jämngamla och hennes dotter är väl som Elise bästa kompis. De små har inte hunnit finna varandra så bra än, men det kommer väl.

Det var skönt med en kväll på tu man hand och kunna prata om allt man inte alltid kan prata om när barnen är i närheten, eller när våra män är med. Sådana tillfällen behövs verkligen och vi försöker få in dem emellanåt. Trevlig kväll togs till ända och jag var hemma strax efter nio, lagom tid.

//Caroline