Måndag 11/12 och tisdag 12/12
Två lediga härliga dagar måste jag få säga. Som vanligt har jag ju alltid något att göra, alltid mycket energi. Under måndagen var jag förbi mitt förra arbete för att skriva på uppsägningspapperna då jag bestämt mig för att jag hamnat helt rätt på akuten. Efter ett kärt återseende med kollegorna så gick jag och Emil mot stan för att möta upp våra italienske vänner som jag även hade träffat en vända på söndagen, fast med Elise. Vi tog en fika, dem två och jag samt Emil. Vi hade det supertrevligt deras sista dag i Malmö detta tillfälle. 
Efter att ha sagt hejdå till våra fina vänner så cyklade jag med Emil där bak, en sovandes Emil, för att hämta Elise på skolan. Vi valde att ägna eftermiddagen till att bygga ihop ett pepparkakshus och vackert blev det. När barnen skulle äta middag med rasmus drog jag till stan för middagsdejt med en kär vän, vi två mammor har alltid en massa att prata om både om barnen, livet och vårt yrke som också är gemensamt. Vi hade en otroligt trevlig kväll på dubbel dubbel på möllan. God mat och dryck med en spännande efterrätt.  

Tisdag morgon och Elise lämnades på skolan. Efter det cyklade jag och Emil som hade ännu en ledig dag till tant för att träffa henne. Vi fikade och hjälpte henne att sätta upp sin julgran samt pynta den. Den blev hur fin som helst! 
Efter besöket hämtades Elise och det blev lite julbak, dock avbröts baket pga syskonkärlek eller ja syskon bråk. Det är inte lätt att ha syskon, varken som storasyster eller som lillebror. 
På kvällen inbjöd ett par kollegor mig till en glöggkväll, vilket jag stack iväg på en liten stund. Supermysigt! Vi är ett härligt gäng nu som jobbar på akuten, som har börjat detta året. När jag kom hem igen efter denna mysiga kväll så sov båda barnen på golvet i vardagsrummet. Snälla som lamm. Syskonkärlek en kärlek sol verkligen innehåller allt från bråk till pussar och kramar. Huvudsaken är att de alltid har varandra, de två mot världen!

Min vecka innehåller även denna en del jobb sedan klingar det av. Jag önskar er en fortsatt fin vecka och med detta avslutas dagens inlägg.

//Caroline 

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)