Vecka 49
Denna veckan har här ekat tomt men jobbats ännu hårdare. Det är väl tur att jag verkligen älskar mitt jobb och längtar tills varje arbetspass. Under veckan har jag arbetat 5 av 7 dagar och i morgon har jag mitt 6e pass denna veckan, men jag har ju även hunnit med annat skoj denna veckan. I måndags innan arbetet tog jag en tur in om pappa för att umgås lite på tu man hand med honom. Väldigt trevligt och jag upplever att han uppskattar dessa stunder. I tisdags hade jag besök hos tant inplanerat innan jobb. Lite av det vanliga i procedur; Handla, hjälpa, fika och samtala.
Onsdagen var sedan en speciellt dag som först inledes med arbete fram tills ca 17. Ner i omklädningsrummet för dusch och fixa till mig för akutens årlig julfest. Vilken julfest det blev! God mat, väldigt god mat. Liveunderhållning, väldigt bra sådan. Underhållning och tal av chefer och personal. Det var en väldigt stor julfest med ca 500 personer då de slagit ihop julfesten mellan dels Malmö och Lund men även med medicinavdelningar och akutvårdsavdelningar. Efter mat, dryck och underhållning blev det dans för verkligen ALLA. Inte bara vi på golvet dansade utan även chefer, sekreterare och administrativ personal. Vi dansade in natten och kvart i tolv gav jag upp och min fina mamma hämtade mig.
Torsdagen, min enda lediga dag denna veckan och jag hade ett Ullaredsbesök inplanerat. Vi åkte redan vid 06, för att vara där vid öppning. Det blev en hel del handlat innan vi åter runt lunch åkte hem. Hemma i tid till att hämta barnen på dagis och fritids.
Fredag och lördag har innefattat jobb och verkligen ingenting annat. I morgon har jag då sista arbetspasset för denna veckan. Skönt på ett sätt, känner att jag är ganska trött och behöver mina två lediga dagar sedan. Under förmiddagen i morgon ska jag även träffa vår italienske vän som är här på besök med sin flickvän. Mycket trevligt, eller rättare sagt alltid lika trevligt!

//Caroline

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)