Hemmadagar

De senaste dagarna har verkligen varit som överskriften säger, hemmadagar, med enbart utflykter här i närheten. Det har varit skönt att bara kunna vara hemma, men jag blir ju också lite rastlös i själen. Jag behöver lära mig att ta det lugnt att inte ständigt vara på vitt. I normala fall är jag nästan ständigt på språng och behöver ha saker att göra för att jag tycker det är kul, men det kan också ibland bli jobbigt när man har mycket inplanerat vilket jag är medveten om trots detta utsätter jag mig alltid för denna stress ändå. 

Så vad har vi gjort på våra hemmadagar... Vi har någon dag varit på stranden någon timme, badat, lekt, ätit glass och sedan gått hem igen. Någon dag har vi varit på lekplats mitt i regnet för att snabbt vända hemåt igen. Lite sällskapsspel inomhus när regnet öst ner för mycket och druckit varm choklad. Man kan väl säga att vädret definitivt större delen av dessa hemmadagar varit dåligt, vilket inte är så kul. Jag hoppas verkligen vi hinner få fint väder snart eftersom jag endast har två veckor kvar av semestern. 
Nog med babbel. Bjuder på en härlig morgon pigg Emil mitt i frukost grötens värld, nöjd och belåten!

//Caroline