Lördag 15/7 - tisdag 18/7

God förmiddag, 

Ja vad har hänt sedan vi kom hem från Stockholm. I lördags hade vi en dag på stranden innan det var dags att cykla till min morfar för att fira hans 67 år. Vi blev bjudna på smörgåstårta och fika bullar. Vi hade en härlig kväll där ned nära och kära. Elise cyklade själv dit så vi fick bege oss hemåt i tid så hon orkade cykla tillbaka. 

På söndagen så var det troligt väder så jag och barnen åkte in till museet och mötte upp en vän och hennes barn. Ett par timmar på tekniska museet blev det. Barnen fick springa och leka, titta på allt man kunde titta på samt testa det som kunde testas. Lite lek på lekplatsen som finns i museet och sedan fika på det innan vi åkte hem till farmor och farfar, som kommit hem från sin utlandsresa. Vi blev bjudna på god mat och barnen gick varsin present. 
Jag och Emil fick hem lite tidigare då min kusin från Stockholm skulle komma ner för att låna vår soffa en natt. Hon och hennes kille skulle åka ner till Holland och mellanlandade här. De kom vid nio tiden och sedan åkte de tidigt på morgonen för att hinna med båten. 

Måndag så åkte jag och Emil iväg en runda till stan för att bjuda mina kollegor på glass. Kul att träffa dem igen och känna andan på jobb lite. Emil charmade dem som vanligt med sitt härliga jag. 
Efter besöket på jobb gick vi hem till tant som vi besöker för att hälsa på henne. Lite fika där och prat, lek och bus för Emil innan vi tog bussen hem igen. Denna måndag blev det också lite besök hos oss men då av min faster och farbror som var nere från Norrköping. De ville gärna se hur vi bodde och kom förbi en liten stund. Trötta barn vilket innebar att de inte stannade så länge men det var kul att se dem och att de fick se hur vi bor. 

Tisdag kommen och denna dagen tog vi en cykeltur till Ikea för lunch och sedan ett stopp på vatten lekplatsen vid Emporia. Vi fick knappt barnen där ifrån när vi skulle hem. Både Emil och Elise älskar ju vatten och var helt i extas på lekplatsen. Elise sprang runt i bara trosor och lekte. 
Resterande av tisdagen blev lugn här hemma. Elise säng skruvades isär då hon ska få en ny, vi lagade mat och tog även vår kvällspromenad som vi gjort nu de senaste kvällarna. I måndags efter vårt besök blev det även lite bad på vår kvällspromenad, härligt!

//Caroline

#1 - Guccimamma

fina foton