Helgen 16-18/6

Fredag och mina två nätter är över vilket innebär att det endast är två nätter kvar innan semester, wohoo! Jag sov fram tills ett och sedan var det bara att göra sig i ordning inför student firande av en vän till familjen. Till Svedala for vi för utsparken innan vi for till Oxie för fest. Ett omväxlande väder hela eftermiddagen och kvällen, men det hindrade inte student firandet. God buffé mat, dricka, sällskap och musik, ja vad kan man mer önska sig?! Strax efter 22 checkade jag och barnen ut och körde hemåt, då var vi alla tre rätt så trötta och slut denna fredag. 


Lördag morgon, vi har bilen eftersom vi körde hem med Rasmus föräldrars bil (de blev kvar där som natta gäster). Bestämde mig ganska så fort gör ett besök till Ikea när vi ändå hade bil. Elise fick gå in på Leklandet och jag med Emil samlade ihop det som skulle köpas. Vi hann till och med slänga in allt i bilen innan vi var tvungen att hämta loppan. Då det var väldigt mycket folk på Ikea denna lördag valde vi att strunta i lunch där och handla på vägen hem. Detta gjorde att vi även fick sällskap av pappan. 
På eftermiddagen hörde Rasmus föräldrar av sig och ville bli hämtade så då styrde bilen ut mot Oxie. Vi körde hem och lämnade av Rasmus pappa för att sedan köra vidare mot Pildammsparken för en timme där på lekplatsen (vi hade annat ärende på detta hållet ändå). En härlig lördag togs sig mot sitt slut. Väl hemma snabbt fixa ihop lite middag, natta Emil som var tröttare än tröttast då han inte fått någon ordentlig sovstund och sedan kunde jag och Elise ha lite lördags mys. Hon framför datorn och sommarlov som missats och jag framför TVn. Efter sommarlov väntade sängen även för henne medens jag höll mig vaken ett tag till. 

Söndag och besök till tanten stod på schemat. Tidigt gav vi oss iväg på våra cyklar för att handla åt henne. Fika hos tanten och sedan en tur ut i det fina vädret. Emil fick snålskjuts idag på rollatorn och tyckte livet var ganska skönt. Elise däremot förstod verkligen varför inte hon fick åka men tyvärr är hon för stor nu. Så är det ju... Emil får ju göra sådant som hon har gjort när hon var liten nu, som jag förstår att hon också vill göra men tyvärr är för stor för. 
Vid lunch cyklade vi hemåt och packade ihop våra väskor och tog oss till stranden. Här ligger jag nu efter lite bad, Emil han sover och Elise leker i vattnet. Om en stund tar vi oss hemåt igen för middag. Känner redan nu att jag kommer se ut som en kräfta ikväll, men så är det först röd sedan brun. Nu börjar vi att arbeta på brännan som ska bättras på under sommaren. 

//Caroline