Lördag 10/6

Denna morgon bar ej cykeln hemåt efter jobb, utan till min pappa för att invänta Elise Kalvinknatet lopp. Pappa hade dukat upp till frukost när jag kom och sedan la jag mig på soffan för att vila två timmar innan jag skulle möta upp Rasmus med barnen i Pildamsparken. Min pappa bor precis bredvid därav att jag cyklade dit efter jobb. Tjugo i elva möte jag upp familjen och sedan tog vi oss in till parken för att möta upp en vän till Elise och hennes familj. De hade sedan tidigare bestämt att de skulle springa med varandra.

Mycket folk, både barn och vuxna. Överallt kändes det som, eller ja så brukar det ju vara när det är Kalvinknatet. Elise och hennes vän sprang och vi vuxna stod utplacerade på olika ställen för att se dem. Jag och den andre mamman stod vid målgången med de små och inväntade de stora tjejerna som sprang helt själv. Efter loppet fick de medalj och mjölkchoklad dricka. De var superduktiga dessa två stora tjejer, som till hösten börjar skolan båda två.

Efter loppet begav vi två familjer oss iväg för att äta lunch på Margareta Paviljongen. Mycket folk och lite kaos i deras kök gjorde att lunchen tog två timmar, varav max en halvtimme ägnades åt att äta. Därefter sa vi hejdå till varandra och cyklade hemåt, barnen och Rasmus för att gå ut i det fina vädret medens jag la mig att sova. Sov gjorde jag ända till jag skulle ta mig iväg till jobb. En härlig lördag för oss alla, men det blev en trött natt då det inte blev så mycket sömn för min del. Så är det ibland och nu har jag min 4e natt av 4, sedan är jag ledig två nätter fram tills onsdag. Vi räknar neråt, efter denna natten har jag 4 nätter kvar sedan väntas det semester och jag längtar!

//Caroline