Måndag 12/6 och tisdag 13/6

Måndag morgon och jag gick av efter att ha arbetar fyra nätter, fyra nätter som började lite mer kaos men slutade lugnare än lugnast. Vilket på ett sätt att skönt så att man inte kände sig så slut när man gick av. Två nätters ledighet och sedan på det igen.

Efter att jag sovit till lunch tog jag mig iväg mot ribban för att möta upp en vän och hennes lilla flicka. Vi promenerade sedan in till stan för lite lunch och prat. Mycket prat om hennes fina flicka som växer och blir större och större för varje gång man ser henne. Det är galet hur fort tiden går. Ett par timmar blev det som rusade förbi innan det var dags att hämta Elise från förskolan. 
När Elise var hämtad blev det en snabb runda in om tant för att lämna av saker till henne och sedan till affären för att handla i alla fall matlagningsgrädde till middagen. Vi fick även med oss en lite byrå med lådor som Elise kan ha småsaker i och ett par skor till mig. Hem och laga mat innan denna dagen låg i sin ända med tv och soffmys. 

Tisdag och en ny dag med andra planer. Idag skulle våra vägar ta oss till Vellinge och ut till våra vänner där ute. Vi hade en mysig eftermiddag i deras trädgård innan grillen tändes och det vankades mat. Barnen sprang runt och lekte med varandra, busade och hade sig. Det blev till och med två glas vin till denna mamma denna halv molniga/soliga dag. Min enda lediga dag innan jag åter skulle stå på jobb.
Sent hem blev det och vi var inte hemma förrän nio tiden, vilket innebar att barnen åkte bums i säng. Denna mamma la sig sedan i sängen med lite serie tittande innan sömnen kallade på mig också.
//Caroline