Lugna dagar
Eftersom jag var sjuk förra veckan så blev det en väldigt lugn helg hemma ända ifrån fredagen. I fredags var Emil hemma med mig då dagis var stängt, vi hade en mysig vilodag med film och sen tog vi en snabb vända till biblioteket för att låna de böcker vi reserverat. Kvällen spenderades hemma framför tvn och idol i lugn anda, mycket vila och sova är den bästa medicinen. 
Även lördag och söndag blev lugna hemma dagar, förutom simningen på söndagen för båda barnen. På eftermiddagen hade vi yförsig besök av min mormor och morfar. De ska passa barnen i veckan när både jag och rasmus jobbar, de behövde därför hämta bilstolarna och nycklar. 
Måndag och dags att återvända till vardagen. Min måndag bestod i utbildning hela dagen gällande bedömning av sjukas A(luftväg), B(andning), C(cirkulation, D(medvetande), E(exposion-hud). Väldigt spännande och lärorikt!
Efter måndagens utbildning for jag hem för att vila lite innan sista brevidgången och denna på natten. Det gick bra men jag blev tilldelad en plats jag aldrig varit på och som jag egentligen inte ska vara på. Vi hade ändå en behaglig natt vilket kändes skönt. Så känner jag mig redo nu?! Både ja och nej. Man är ju aldrig fullärd och jag tror att det är bra att ha lite fjärilar i magen, att ha respekt för mitt yrke vilket jag tror gör att man gör ett bättre arbete.  Med dessa ord avslutas detta inlägg.

//Caroline 

(null)