Oktober är här

I söndags var det den 1e oktober. Nu månad och nu är det väl dags att säga att sommaren är slut och hösten är här, på riktigt! Vi hoppas fick på fina höst dagar så att inte solen försvinner helt.

Under söndagen så träffade jag och Emil vår fina vän som jobbar i London, nere i stan. Det blev fika och lite rundor i affärer innan simskolan för Emil. Väldigt trevligt! Emil denna lilla bus unge fick en kanelbulle efter lunchen som definitivt skulle ätas från mitten och utåt genom att typ gröpa ur den, vilket jag och min vän hade väldigt roligt åt och gav oss ett gott skratt. Detta förevigades även på bild som ni ser nedan. 
Vi ser lika mycket fram emot varje gång hon är hemma och längtar redan tills nästa gång. 
Simskolan för Emil fick jättebra. Han bara Älskar är simma och tycker det är toppen. Denna dag tränade han på att simma under vattnet till stången vid kanten för att sedan ta tag i denna och dra upp sig själv. Han är fantastisk duktig och klara detta galant! Helt galet hur en liten kille kan lyckas med det när han är så liten. 

I måndags var jag iväg på utbildning inför mitt nya arbete. Fick träffa några nya kollegor. Jättekul! Så nu har jag några ansikten inför tisdagens start nästa vecka. Efter utbildningen blev det en fika hemma hos tant innan jag skulle cykla ut till Emporia för att handla min hövding hjälm. Dock på vägen ut fick jag punka på min cykel så mycket kör morfar fick hämta mig i ösregnet, för det var ju inte sol såklart denna dag.  Väl hemma hjälpte min bror mig ut till affärerna så att jag kunde inhandla ny cykel. Fick ju en hel del pengar när jag fyllde år som räckte både till cykel och min hövding hjälm. Den nya cykeln cyklades sedan hem och då tog jag Emporia på vägen för att handla min hövding hjälm. Jättenöjd med måndagens köp nu när jag provat dem ett par dagar. 

Tisdag, gårdagen, den dag jag går på mina sista nätter innan det är dags för mig att ta mig vidare. Lite vila blev det på dagen, sedan under eftermiddagen cyklade jag och barnen iväg till en barn frisörsalong som heter klippolek. Båda barnen skulle bli fina i håret. En helt fantastisk barn salong i västra hamnen som enbart är typ för barn. Mycket leksaker, special stolar som ser ut som tog, bilar m.m. och som dessutom låter. Varje stol hade även varsin tv med olika filmer. Emil blev klippt, han var sprallig men tyckte det var kul med tåget han satt i. Dock lite uttråkad i slutet och mamma fick hjälpa till lite, men för att summera klarade han det bättre än jag trodde och fick även lite blå färg i håret. Elise blev även hon klippt lite kortare, lite på luffen och fick flätat hår med färg i innan vi lämnade salongen. Hit kommer vi gå fler gånger kan jag lova! 
På kvällen gick jag på min natt ett av fem. Och natten gick väl bra, lite mycket att göra och det blev inte mycket sittande gör mig i natt men så är det ibland. Charmen i mitt yrke, sen är det bara att vänja sig inför näst kommande arbetsplats där jag definitivt inte kommer få sitta ner mer än på rasten. Nu är det onsdag och en ny arbetsnatt väntar. 

//Caroline