Födelsedagsfest

Igår, lördag, skulle jag och Rasmus iväg för att fira en vän som fyllt år. Vi skulle på fest och barnen skulle sova hos farmor och farfar. Då jag gick av på morgonen från mina tre nätter sov jag hela dagen, vilket nästan Emil också gjorde då har fått feber. Vi var osäkra länge den dagen innan vi bestämde oss för att ändå ta oss iväg, Emil var just trots allt ganska så pigg och fartfylld. Inte som han brukar vara så klart men ändå tillräckligt för att vi skulle känna oss lugna. Dessutom skulle Rasmus syster som också skulle dit hem redan vid tio och tanken var då att vi skulle hämta Emil på vägen hem. Vi hade otroligt roliga timmar där som började med lite sällskapsspel medens folk droppade in. Vi var så klart allra först, till och med en hel kvart innan utsatt tid. Man kan ju inte påstå att vi är fint folk i alla fall (hahaha...).

Vid halv tio när vi skulle bege oss ringde vi till barnen som skönt nog sov just då och Rasmus föräldrar tyckte inte att vi skulle väcka Emil gör att hämta honom utan att han kunde sova där. Då bestämde vi oss för att stanna lite längre och blev sedan hämtade av mig bror vid ett tiden istället. Min snälla bror som alltid ställer upp i vått och torrt. Jag önskar ofta att jag kunnat åtgällda skjutsandet, men det får jag göra den dagen vi skaffat bil. Tills dess för han nöja sig med att bli bjuden på middag då och då för att han är så snäll.

Idag har Emil inte haft någon feber allt vilket har varit skönt för honom och oss. Det är tänder som är på väg, de sista längst inne antar jag, vilket gjort att han fick feber igår. Trots att han varit lite gnällig, men feberfri, åkte vi iväg till simskolan idag. Helt rätt gjort av oss! Emil hade roligare än någonsin och skrattade hela lektionen, sprattlade med benen och simmade som aldrig förr. Han tyckte det var toppen helt enkelt och ville knappt gå upp ur vattnet när lektionen var slut. 

En trevlig helg har vi haft helt enkelt och i morgon börjar en ny vecka, ledig sådan för mig fram tills lördag kväll i alla fall. Ska njuta av varje sekund, för nästa vecka igen blir det sex nätters jobb. 

//Caroline