För-firande av en blivande 6åring

Idag hade vi min mormor och morfar på besök för att fira Elise då de inte är hemma när vi ska ha kalas. Elise har väntat hela dagen på att de ska komma och frågade var femte minut hela eftermiddagen. Vid strax innan fem tiden kom dem och hade med sig både present (-er) samt blomma till mig. 

Jag hade lagat en höstig kycklinggryta som vi alla åt med god aptit. Väldigt enkel och väldigt god. Kan det liksom bli enklare än kyckling, bacon, svamp, rödvinssås och vatten?! Och koka ihop det så klart. Ris till och lite sallad.  Mums!
Efter maten hade jag gjort en tarte tartin, fransk äppelkaka. Man kan väl säga att den gick och äta men jag behöver nog träna på utseendet, eller ja på att göra den. Tror definitivt den kan vara mycket godare om man får den till att bli helt bra. 
Annars så hade vi en trevlig kväll, två speedade barn och trötta också för den delen, trevligt sällskap. Elise fick presenter, örhängen och klänning av dem. Hon blev jätteglad och ville direkt ha på sig allting. Tror Elise längtar tills fredag då hon fyller år och resten av nära och kära kommer för att fira henne!

//Caroline