14 Februari 2018
Nu har det gått en vecka sedan mitt inlägg och lite smått och gott har hänt sedan dess. Först och främst har jag arbetat hela helgen, natt, och gick av i måndags morse. I torsdags innan jobb åkte jag hem till tant, som jag inte träffat på en vecka. Hjälpte henne att handla lite och sedan fikade vi innan jag åkte till jobb. Hade ett bra arbetspass, men frustrerande då jag inte hade någon större hjälp av läkaren. Även om jag och min undersköterska är effektiva, så har läkaren också sin del för i processen för att tiden för patienten på akuten ska gå så fort som möjligt. Vi kan inte skynda på processen om inte läkaren skyndar på sin del. Vi är beroende av varandra och jämnvikten oss emellan. Fram mot morgonen av arbetspasset fick jag tyvärr ta hjälp av en högre kompetens för att underlätta väntetiden för patienterna, först då kände jag att jag verkligen gjort allt jag kunnat med de medel jag hade för att göra det så bra som möjligt för dem. 
Fredag efter mina sovande timmar på dagen innehöll provande av pizzerian framför oss, den kände Sandra Mastios pizzor. För en familj på fyra kan jag väl inte säga att priset är så väldigt anpassat efter oss. Goda pizzor, annorlunda smaker men inte ett ställe vi har råd att handla på varje vecka. Nu har vi provat det i alla fall. Natten mellan fredag och lördag blev en bra natt för mig, bra kollegor på alla håll. Kan inte säga att det blev det samma på en annan del av akuten som tyvärr denna natten blev lidande utav att läkarkompetensen fallerade, vilket resulterade i att det blev långa väntetider för hela helgen för patienterna. Inte en helt skön känsla. Vi försökte alla hjälpas åt, men processen för patienterna stod stilla många timmar och blev för oss mest omvårdnad och värna om individernas basbehov. 
Under lördagen blev det en hamburgar kväll för oss här hemma då vi provade vår nya hamburger maskin som vi fick i julklapp. Väldigt effektivt och de blev superbra! Ser fram emot att kunna äta hamburgare oftare, i alla dess former och smaker. Vi fick ju även en bok med många olika hamburger recept, vilken kommer användas väl känner jag. 
Söndag och bio dag med restaurangbesök dessförinnan med kära vänner. Vi började med ett besök på Pinchos innan bio, där vi skulle se Fifthy Shades of freed. Väldigt bra film, lika bra som boken och jag ser den gärna igen! Snart! Min ena vän kände väl inte att det var en film för henne, men vi hade en trevlig kväll ändå innan jobbet åter kallade för mig. Sista natten innan mina fyra nätter tog slut och jag gick av. 
Ny vecka och det innebar måndag. Jag gick av på morgonen och på kvällen hade jag ännu ett restaurangbesök inplanerat med en kär vän som var hemma från London. Vi åt på Dubbel Dubbel på möllan och fick ta del i ett fantastiskt asiatiskt kök. God asiatisk tapas och god dessert innan vi drog oss hemåt på olika håll. Det är alltid lika trevlig att träffa henne och jag längtar tills hon flyttar hem i maj, så att man kan få träffa henne lite oftare. Dock ska hon flytta till Göteborg, men då befinner hon sig i alla fall i Sverige vilket gör det mycket lättare att träffas. 
Tisdagen var en ledig dag för mig och Emil, som då var ledig från dagis. Vi hade en lugn hemma dag vilket passade mig alldeles utmärkt efter en hektisk helg. Dessutom var det åter jobb för mig idag onsdag, vilket enbart innebar en dags ledighet. Har en intensiv period just nu fram tills nästa onsdag sedan så har jag fem dagars ledighet. Veckan ser ut som så, jobb kväll idag onsdag samt torsdag. Sedan arbetar jag morgonpass på fredag. På fredag efter jobb ska vi på afterwork på Pinchos först och främst inna vi kanske drar vidare. Väldigt kul att kunna få lite avslappnad tid med några av sina härliga kollegor. Lördag är en ledig dag med innefattar simskola för båda barnen, så ingen lugn stund här inte. Söndag är det åter dags för jobb på natten, då väntas tre nätter innan jag är lite långledig. Nästa vecka fyller även Rasmus år, hela 29 år. Helt galet att han blir 30 nästa år. Tiden har gått så himlans fort!
 
//Caroline
 
 
 
(null) (null) (null)
(null)
(null)
(null)
(null) (null) (null)